Zoltán Gábor

Zoltán Gábor grafikai sorozata egy nagyon markáns, következetes anyag. A rajzokon megjelenő figurák -leginkább állatok- egy szétbomlott színes pamutgombolyag tökéletesen kiegyensúlyozott kompozícióját juttatják eszünkbe. A lendületes, hezitálástól teljességgel mentes, könnyed mozdulatokkal egymásra halmozott figura-kontúrok labirintusaiból nyitott szájak és tágra nyílt szemek tekintenek ránk csodálkozóan. A papíron nincs hierarchia, nem fontosabb az egyik figura a másiknál, és nem kevésbé lényegtelen a kis figura, mint a nagy. Minden pontosan ugyanannyira van jelen. Az egymásra vetett vonalfigurák csomópontokat képeznek a hálóban, melyek teljesen kiegyensúlyozottan szóródnak el a felületen. Gábor kezdetben kizárólag egy-egy autó motívumot vagy 1-1 cicát vetett a papírra. Mostanra lassan nem maradt olyan lény a földön, amiről ne rajzolt volna a rajzfilmfigurák bájával versenyző alakocskákat. A figuráit elkezdte helyzetbe hozni, alá vagy fölé rendelni, szituációban elhelyezni, amely korábban nem volt jellemző Gáborra. Technikailag szintén nagyon széles spektrumban dolgozik: a tustól kezdve az olajpasztellen át egészen a filcig, színes ceruzáig mindent kipróbál, és lenyűgöző lendülettel alkalmaz. Zoltán Gáborban egy elbűvölően kedves kisfiú lakik, csodálkozó arcú, kedves kis lényei akár önarcképek is lehetnének.