Farkas Ádám

Farkas Ádám az ábraként megjeleníthető koncepciók, szabályok, elméletek kombinálását és ezzel párhuzamosan felborogatását tartja az egyik legviccesebb dolognak az életében, így számára adott esetben a Pitagorasz-tétel RGB színekkel kifejezve, vagy az ABC betűi mértani formákként való vizsgálata olyan, mint egy koncepció – stand up comedy: a mindenek fölé rendelt „jelentés” elbotlik saját lábában és a realitás betonjára huppan. A képregények hangutánzó szavainak sorai felváltva angol és olasz tőszavakban, tapéta formában kerülnek a papírra. Jelentésvizsgálat és csavar. Ádám munkássága lenyűgözően szellemesen prezentálja, hogy milyen könnyedén is veszítenek a tekintélyükből ezek a fogalmak, amelyeket hasonló módon próbálunk támaszpontként fixálni, mintha buborékokból építenénk védőfalat magunk köré. Az elvont fogalmak vizuális jelként Ádám elé kerülve nem menekülhetnek attól, hogy a következő pillanatban ne legyenek hasonló módon kifigurázva, mint a plakátok hetyke bajusszal dekorált, megnyerő, komoly kijelentéseket magukra vállaló emberek portréi.
Különösen figyelemre méltó gesztus ez egy olyan ember részéről, akinek komoly nehézséget okoz a környezetében felmerülő helyzetek, gesztusok, szavak jelentésének értelmezése. Nem érteni ijesztő, ugyanakkor megbízni a jelenségek „értelmében” azon a konok módon, ahogy a legtöbbünk teszi, Ádám számára legalább annyira abszurd, mint számunkra a Pitagorasz-tételt színképlet formájában látni.